Ving ny sponsor till TCS Lidingöloppshelgen
Researrangören Ving går in som officiell partner till TCS Lidingöloppshelgen. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor till Vings resmål.
– Det här är ett mycket spännande samarbete där vi kan visa upp Lidingöloppet och våra olika lopp för en träningsintresserad målgrupp. Tillsammans ska vi inspirera fler att hitta till löpningen som träningsform, berättar Lidingöloppets generalsekreterare Tomas Hoszek.
Ving satsar på aktivitetsbaserad semester och erbjuder många hotell med bra träningsmöjligheter.
Klassiker-certifierar hotell som har bra träningsförutsättningar
Sedan tidigare har resebolaget ett samarbete med En Svensk Klassiker.
– Vi har Klassiker-certifierat flera av våra hotell. Det innebär att det finns extra goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna; löpning, cykling, simning och skidåkning, säger Anna Dahlberg, produktchef för sport- och träningsresor på Ving.
Hon fortsätter:
– Vi vet att många av våra gäster passar på att träna på semestern, och tillsammans med Lidingöloppet ser vi nu fram emot att nå ut till ännu fler som ser träningen som en viktig del av sin semester. Vi kommer också att arrangera inspirerande löparresor under året
Det kommer även att bli möjligt att seeda sig inför TCS Lidingöloppet på några av Vings utvalda destinationer.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!