Stadium och IFK Norrköping i nytt sponsoravtal
Stadium och IFK Norrköping har haft ett långt samarbete och har nu kommit överens om ett nytt sponsoravtal som sträcker sig till den 31 december 2021. Avtalet innebär bland annat att Stadium blir en av IFK Norrköpings huvudsponsorer, samt officiell sportleverantör till samtliga lag inom föreningen.
IFK Norrköping bedriver både elit- och breddverksamhet. Klubben har bland annat 13 SM-guld – och ungdomssidan har verksamhet från 5 till 16 år, med elitsatsning från 14 år.
– Vi sponsrar en rad idrottsföreningar över hela Sverige, men självklart bankar vårt hjärta lite extra för IFK, berättar Daniel Johansson, sponsorchef på Stadium.
Han utvecklar:
– Stadiums historia började i Norrköping med Spiralen Sport 1974 och vi har fortfarande vårt huvudkontor och vårt centrallager i Norrköping. Dessutom har IFK en värdegrund som har en direkt koppling till vår egen vision och verksamhet.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!
Inkluderar IFK Dam
I och med avtalet förvärvar Stadium rättigheten som ”Officiell Sportleverantör” till hela IFK Norrköping, vilket innefattar samtliga lag. Stadium blir också en av IFK Norrköpings huvudsponsorer och branschexklusiv samarbetspartner i sportbranschen.
Avtalet inkluderar även IFK Dam som från och med 2018 ligger under IFK Norrköping.
– Vi är mycket stolta över att fortsätta vår gemensamma resa tillsammans med Stadium. Stadium är Sveriges ledande sportkedja med rötterna i Norrköping som brinner för föreningslivet, säger Mikael Palmqvist, Strategiskt Partneransvarig för IFK Norrköping.
Han fortsätter:
– Vi delar samma värdegrunder i många frågor. Både Stadium och IFK Norrköping prioriterar och värderar att utveckla ungdomsidrotten. Ett viktigt samarbete ur många aspekter.
Parterna är överens om att tillsammans verka för ”sportsliga och försäljningsmässiga framgångar”. De ska jobba för att stärka båda varumärkena på lokal såväl som på nationell nivå.
Avtalet är skrivet utifrån att klubben spelar i Herrallsvenskan och avser perioden 1 januari 2018 till 31 december 2021.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!