Stadium ny huvudsponsor för Vätternrundan
Stadium är ny huvudsponsor för Vätternrundan från juli 2015 och adderar det klassiska cykelloppet till redan befintliga starka samarbeten med Vasaloppet, Midnattsloppet och GöteborgsVarvet. I somras var Vätternrundan rekordstort och över 20 000 cyklister ställde sig på startlinjen för att cykla de 300 km med start och mål i Motala.
Det går en stark motionstrend genom Sverige och de senaste åren har cykling vuxit sig allt större som populär träningsform. Stadium ser också ett ökat intresse för cykling bland sina kunder, och samarbetet med Vätternrundan är en naturlig följd av det.
– Vi är mycket stolta över samarbetet med Vätternrundan och ser fram emot att vara en del av utvecklingen av loppen. Loppet är en riktig svensk klassiker och passar också bra in i vår satsning på cykel. Vätternrundan är populärt bland alla typer av cyklister, men mest är det en stor motionsmanifestation och för oss blir loppet en viktig pusselbit i vår mission om att inspirera till ett aktivare liv, säger Patrizia Nilsson som är sponsrings- och eventchef på Stadium.
Vätternrundan är ett av världens största motionscykellopp och har sedan starten 1966 haft en naturlig plats i den svenska motionsrörelsen. Årets lopp var fullt med
23 248 anmälda cyklister, och slog rekord i antalet startande med 20 002.
– Det är med glädje och stolthet vi nu tillsammans med Stadium kommer fortsätta utvecklingen av våra event, vi ser fram emot ett givande och spännande samarbete säger Eva-Lena Frick vd för Vätternrundan.
Sedan många år samarbetar Stadium med några av de största motionsloppen i Sverige, som Vasaloppet, Midnattsloppet och GöteborgsVarvet. Samarbetet med Vätternrundan kommer, likt de andra, inte bara märkas under loppet. Stadium kommer under hela året genom olika aktiviteter verkar för att hjälpa alla deltagare att komma så väl förberedda till loppet som möjligt.
Samarbete gäller även Vätternrundans övriga arrangemang; Halvvättern, Tjejvättern och Minivättern.
Stadium ny huvudsponsor för Vätternrundan
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!