Sponsrings & Eventföreningen byter namn till Sponsrings & Eventsverige
Sponsrings & Eventföreningen gör en relansering av sitt varumärke, samt går från förening till branschorganisation och heter numera: SES – Sponsrings & Eventsverige.
Namnbytet samt den nya profilen och digitala plattformen påbörjades 2014 av styrelsen för att ompositionera SEFS.
– Syftet är att förbättra erbjudandet, stärka sponsring och eventbranschen samt säkra en vital organisation som möjliggör tillväxt och utökade affärsområden, meddelar branschorganisationen.
Hela kommunikationsbranschen har under de senare åren förändrats i grunden av digitalisering och globalisering. Kundupplevelsen har blivit allt mer central både fysiskt och digitalt, vilket fått nya begrepp och branscher att växa fram.
– Investeringarna i sponsring och event växer för varje år, och är vitala ingredienser i dagens kommunikationssamhälle. Namnbytet och relanseringen av vårt varumärke symboliserar den strategiska resa vi gör för att ta ytterligare plats i kommunikationsbranschen, säger Ricky Strandberg, styrelseordförande SES.
”Tror på att ses, inte bara synas”
Branschföreningens förändringsarbete har resulterat i en ny vision, mission och inriktning.
Under 2017 har ny VD, Ulrika Molin och Kommunikations- och Marknadsansvarig, Victoria Jansson, rekryterats och, tillsammans med styrelsen, jobbat fram ny kommunikations- och affärsplan.
– Det nya namnet skvallrar om att vi som bransch tror på att ses, inte bara synas. Logotypen och formen visar på vår position som en inbjudande branschorganisation, där vi gemensamt jobbar mot målet att alla ska förstå värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation, säger Niklas Turner Olovson, vice styrelseordförande SES.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!