Säkerhetsföretag ska stärka relationerna genom skidskyttelandslaget
STANLEY Security Sverigehar skrivit ett sponsoravtal med Svenska Skidskytteförbundet om ett samarbete säsongen 2015/2016. Företaget vill genom det nya samarbetet stärka sitt varumärke i Sverige och Europa och samtidigt visa sitt engagemang för det Svenska Skidskyttelandslaget.
– Engagemanget för Svenska Skidskyttelandslaget stämmer väl överens med vår satsning på sport och hälsa inom STANLEY Security och sammanbinder alla de värden som blir allt viktigare för Sveriges ledande säkerhetsteknikföretag – styrka, uthållighet, lagarbete, högteknologi, spänning och framgång, säger Niclas Gustafsson, försäljnings- och marknadsdirektör på STANLEY Security.
Vill stärka relationer genom sponsorskapet
Målsättningen med samarbetet är att skapa möjligheter till event och aktiviteter för att stärka relationen med våra kunder, leverantörer, medarbetare och allmänhet. Vidare ska samarbetet möjliggöra marknadskommunikation och därigenom främja företagets affärer på kort och lång sikt.
– Vår satsning på ett landslag som vill framåt och som likt oss arbetar med kvalitet och kompetens inom alla områden runt själva landslaget känns kreativt, säger Kettil Stenberg, vd på STANLEY Security.
Han fortsätter:
– Vår målsättning är att vi ska få mer uppmärksamhet kring våra produkter och tjänster men också att vi kan skapa förutsättningar till att Skidskyttelandslaget ska lyckas nå många pallplatser.
Lär dig mer om sponsring – prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!
Satsning inför hemma-VM 2019
Ingemar Arwidson, Skidskytteförbundets generalsekreterare, berättar:
– Sverige ska vara världsledande i skidskytte, vilket bland annat innebär att vi ska ha svenska skidskyttar i världstoppen. Varje dag kämpar våra landslagsåkare med målsättningen att slåss om medaljer på hemma-VM 2019 i Östersund. Att få arbeta med ett marknadsledande företag som STANLEY Security ger oss energi och inspiration på den resan.
STANLEY Security sponsrar Svenska Skidskyttelandslaget
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!