Menigo fördjupar sponsringen av svensk gastronomi

menigo_färskvaror

Menigo är en av Sveriges ledande matleverantörer och som en del av sitt sponsorarbete är det självklart att man även vill positionera sig i matlagningens värld. Som grundare till den svenska satsningen i Bocuse d’Or och som samarbetspartner till både Årets Kock och Juniorkocklandslaget bygger företaget vidare på sin sponsring och fördjupar satsningen genom nya samarbetsavtal.

Sedan tidigare samarbetar Menigo med bland andra Juniorkocklandslaget och White Guide Junior, som fokuserar på gastronomins framtidstalanger respektive gastronomisk utveckling i offentlig sektor.

Nu har man också tecknat ett större avtal med Gastronomi Sverige AB samt Årets Kock.

– Vi på Menigo är stolta över våra svenska kockar. Som helhetsleverantör till professionella inom mat är det självklart för oss att engagera oss i hela kedjan, från råvara till tallrik, säger Jonas Köhler, VD för Menigo.

Sponsrar även med träningslokaler och råvaror

Samarbetena löper över flera år och innefattar såväl ekonomiskt stöd som tillgång till träningslokaler och färska råvaror till tävlingarna. Menigo vill på detta sätt ta ett helhetsgrepp kring svensk gastronomi.

– Våra samarbetspartner gör att Gastronomi Sverige genom tävlingen Bocuse d’Or ger etablerade kockar möjlighet att vidareutvecklas och inspirera branschen. Tillsammans utvecklar vi svensk gastronomi, säger Henrik Norström, ordförande Svenska Bocuse d’Or-akademien.

Menigo tar helhetsgrepp på svensk gastronomi

Läs mer om Menigos sponsring här.

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: