LensWay sponsrar hypade ÖTILLÖ
ÖTILLÖ rankas av CNN som en av världens tuffaste utmaningar. På startlinjen den 7 september står bland annat rapparen Petter och celebriteten Pippa Middleton. Tävlingen som firar 10 år räknas som VM i sporten swimrun och sponsras av LensWay.
ÖTILLÖ är originalet och den tuffaste tävlingen i den snabbt växande sporten “swimrun”. Årets upplaga, den 10:e i ordningen, är osedvanligt hypad då den omskrivna kändisen Pippa Middleton medverkar. Vilket har fått den engelska skvallerpressen att resa till Stockholms skärgård för att bevittna sitt allra första swimrun.
ÖTILLÖ innebär 65 km terränglöpning på stigar, hala klippor, ospårad terräng och totalt 10 km simning i det kalla höstvattnet i Östersjön. För att klara tidsbegränsningar och nå mållinjen före mörkrets inbrott kan deltagarna aldrig sluta röra sig framåt. Den sista delsträckan, som skiljer agnarna från vetet, heter i år ”LensWay Final 15 km”.
– ÖTILLÖ är ett fantastiskt varumärke som vi självklart vill associeras med, säger PR- och kommunikationschef Lin Eriksson.
Sporten swimrun är Sveriges andra snabbast växande sport och sprider sig snabbt internationellt. ÖTILLÖ avgörs i Stockholms skärgård måndagen den 7 september 2015.
Snabba fakta ÖTILLÖ – VM i Swimrun
10:e upplagan 2015
Start Sandhamn, mål Utö, i Stockholms skärgård
75 km löpning och simning från gryning till skymning
65 km terränglöpning
10 km simning i öppet vatten
26 öar att passera
43 byten mellan simning och löpning
Banrekord: 8h 35 (2013)
LensWay sponsrar hypade ÖTILLÖ
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!