Craft satsar ännu mer på löpning
Sportvarumärket Craft fortsätter sin stora satsning på löpning och blir nu officiell partner och klädsponsor till både Tjejmilen och Stockholm Halvmarathon. Sponsringen genomförs tillsammans med Intersport och är en utveckling av de två varumärkenas samarbete kring stora svenska idrottsevent.
– Genom att samarbeta med Tjejmilen och Stockholm Halvmarathon blir vi nu också en del av den urbana miljön, säger Crafts marknadschef Mats Holmstrand.
– Samtidigt får vi en perfekt möjlighet att visa upp vår bredd inom löpning – från folkfesten Tjejmilen till det lite mer hardcore Stockholm Halvmarathon. Tillsammans med Tjejmilen förstärker vi också Crafts position i vår satsning på funktionella löparplagg för just tjejer.
Två av Sveriges största idrottsevent
Med cirka 34 000 respektive 18 000 löpare är Tjejmilen och Stockholm Halvmarathon två av Sveriges största idrottsevent.
– Vi har två stora arrangemang och vi är väldigt glada över att samarbeta med ett starkt varumärke med hög trovärdighet inom löpning, säger Axel Lönnqvist, marknadschef för Tjejmilen och Stockholm Halvmarathon.
– Vi delar Crafts syn på idrott och jag är övertygad om att vi tillsammans kan stärka vår position som Sveriges bästa idrottsarrangemang.
Crafts samarbete med Tjejmilen och Stockholm Halvmarathon innebär bland annat att Craft kommer att finnas på plats med en shop-in-shop-butik i Intersports eventbutik vid båda arrangemangen.
Craft satsar ännu mer på löpning
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!