Apotek Hjärtat är ny sponsor till Rosa Bandet-loppet
TCS Lidingöloppet får en ny officiell leverantör, med inriktning på Rosa Bandet-loppet den 24 september. Samarbete inleds med Apotek Hjärtat, som även är sponsor till Cancerfondens Rosa Bandet-satsning.
Under loppet finns Apotek Hjärtat på plats för att hålla löparna pigga och plåstra om deras skavsår. Dessutom gör apoteket en insats tillsammans med Lidingöloppet och Cancerfonden för att stödja insamlingen till cancerforskningen.
– Vi är oerhört glada att Apotek Hjärtat engagerar sig i våra löpare och Rosa Bandet-loppet. Apotekssegmentet är väldigt viktigt för oss och Apotek Hjärtat är en ledande aktör, säger Tomas Hoszek, generalsekreterare för Lidingöloppet.
Företaget är även huvudsponsor för Rosa Bandet.
Specifik startgrupp till förmån för Cancerfonden
Loppet har en egen startgrupp med högre anmälningsavgift som oavkortat går till Cancerfonden. En nyhet för i år är en mixad startgrupp där både män och kvinnor kan springa, och där halva startavgiften går till Cancerfonden.
– Att samla in pengar till kampen mot cancer är självklart för oss. Vi jobbar varje dag för att ge varje kund en bättre hälsa och ett större välbefinnande. Vårt samarbete med Lidingöloppet och Cancerfonden gör att vi kan stötta ännu fler människor i att uppnå sina hälsoinriktade mål, samtidigt som vi stödjer Cancerfonden, säger Åsa Belfrage, chef för Marknadskoncept och sponsring på Apotek Hjärtat.
Förutom att löparna som anmäler sig till Rosa Bandet-loppet kan bidra till cancerforskningen med sin anmälningsavgift, kommer man under Lidingöloppshelgen att kunna skänka pengar på andra sätt.
Rosa Bandet-loppet ingår i Tjejklassikern, är 10 kilometer långt och genomförs den 24 september på Lidingö i Stockholm.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!