Ahlsell ny huvudsponsor till Vasaloppet
Vasaloppet och Ahlsell har skrivit ett huvudsponsoravtal som gäller till och med 2023. Ahlsell har varit sponsor till Vasaloppet sedan 2017 och utökar nu sin sponsring av Vasaloppet, som har motionsarrangemang både på vintern och på sommaren.
Samarbetet innebär att Ahlsell bland annat kommer att synas på de klassiska nummerlapparna i Vasaloppet den första söndagen i mars.
– År 2017 inledde vi som en del av vårt hållbarhetsarbete ett samarbete med Vasaloppet. Vi är väldigt stolta över att nu tre år senare stärka vårt samarbete ytterligare. Vi bygger därmed vidare på vår satsning, en Hälsosam Rörelse, och gör det ännu enklare för medarbetare och partners att mötas i sunda och energiskapande sammanhang, säger Claes Seldeby, som är vd för Ahlsell Sverige AB.
– Vasaloppets vision är att vara en motor för motion och hälsa. Därför är med stor glädje och stolthet som vi kan presentera en ny huvudsponsor, Ahlsell som engagerar och motiverar sin personal till fysisk aktivitet året runt i fäders spår, säger Lena Hermansson, Vasaloppets sponsor- och rättighetschef.
Ahlsell har tidigare varit värd för Öppet Spår samt Vasakvartetten och Vasastafetten. Men utökar nu sitt sponsorskap och ingår numera som en av fem huvudsponsorer till Vasaloppet. I vintras samlade Ahlsell över 200 skidåkare i Vasaloppets vintervecka, även vd och ledningsgruppen!
Ahlsell: ”Flyttar relationsskapande aktiviteter från krogen till skogen”
Vi tror på att främja fysisk aktivitet på arbetsplatsen och vill uppmuntra våra anställda till ett hälsosammare liv. Det är en del av vårt hållbarhetsarbete. Vi vill också göra det enklare att träffas i sunda miljöer. Därför har vi inlett ett samarbete med Vasaloppet.
Alla mår bra av att röra på sig. Att åka skidor, springa och cykla är kul, och ännu roligare när det görs i sällskap av andra. Det blir ju också lite av en utmaning, men framför allt: Ett sätt att ha roligt tillsammans.
Vasaloppet är ett klassiskt svenskt evenemang som under de senare åren vuxit till att erbjuda ett stort utbud av olika skid- cykel- och löplopp under hela året. Detta har skapat en folkfest med aktiviteter för de allra flesta. Det inkluderande förhållningssättet tilltalar oss på Ahlsell.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!