12-årige Elias får leverera matchbollen i VM – tack vare DHL

rugby vm DHL Elias

Elias Schweitz, 12, har spelat rugby i fem år och på måndag åker han, tillsammans med sin pappa, till Storbritannien för att leverera matchbollen på matchen mellan Tonga och Namibia den 29 september. Möjligheten ges som en av DHL:s sponsoraktiveringar.

Totalt har 48 barn från hela världen fått uppdraget att leverera matchbollen under rugby-VM, ett av världens största idrottsevenemang.

– Det ska bli väldigt roligt att få åka till England och uppleva atmosfären under Rugby World Cup, berättar Elias. Jag hoppas också att jag får möjligheten att träffa några rugbyspelare på plats.

Bakom resan står DHL, som är officiell logistikpartner till turneringen.

Bjuds på en unik upplevelse

– Partnerskapet innebär att vi på DHL har ansvaret för logistiken för ett av de största internationella idrottsevenemangen i världen, berättar Ted Söderholm, vd på DHL Express Sverige.

Han fortsätter:

– Det är en unik händelse som Elias får uppleva och han kommer att få ett par fantastiska dagar på plats i England på det tredje största sportevenemang i världen.

Rugby är en av de snabbast växande sporterna i världen och spelas i över 100 länder. Finalen i rugby-VM 2011 sågs av 102 miljoner tv-tittare och siffran förväntas att bli ännu högre i årets mästerskap.

Svenske Elias åker till rugby-VM för att leverera matchbollen i en av matcherna

https://www.youtube.com/watch?v=-QjoVNf2avM

https://www.youtube.com/watch?v=pKTFfJPLzlA

 

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: