Interflora sponsrar filmen Eld & Lågor
Interflora är stolt sponsor till den bioaktuella filmen Eld & Lågor, som förhandsvisas idag och har premiär för allmänheten den 14 februari, på Alla hjärtans dag.
Det är en magisk, färgstark och verklighetsbaserad kärlekshistoria, som utspelar sig på 40-talets Djurgården i Stockholm, med två rivaliserande nöjesfält och en förbjuden kärlekshistoria i centrum. För regin står radarparet Måns Mårlind och Björn Stein och de har samlat en intressant mix av nya och mycket väletablerade skådespelare.
I kärlekshistorien spelar blommor och blomsterspråket en avgörande roll när huvudkaraktärerna kommunicerar och försöker nå igenom till varandra.
– Vi är så glada och stolta över detta fina samarbete då filmen sammanfattar själva essensen i det Interflora står för och det vi vill lyfta fram i varumärket, säger Louisa Blomstrand, marknads- och e-handelschef på Interflora.
Rätt kontext och tajming
Hon fortsätter:
– Den visar kraften i vår produkt. Hur blommor berör, hur blommor förändrar en sinnesstämning och hur man även i de svåraste stunder kan nå igenom med hjälp av blommor. Vi kallar det för ”The Flower Effect” och det sätter filmen så magiskt och känslosamt scenen för. Att lanseringen sedan sammanfaller med en av våra kommersiellt viktigaste högtider avgjorde saken.
Kampanjen som är en del av Alla hjärtans dag-kampanjen, är byggt kring temat ”Fjärilar i magen”, som är hämtat direkt ur filmen. Den kommer att gå bland annat i rikstäckande i print, i egna sociala kanaler, på Youtube, med flera infuencers samt i samarbeten med andra kundklubbar, från och med idag till den 14/2.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!