mySafety Försäkringar sponsrar KRIS husbilsturné ”Tryggare kan alla vara”.
Kriminellas revansch i samhället (KRIS) hedrades med utmärkelsen ”Snällast i Almedalen” efter deras tysta aktion mot NMR under Almedalsveckan. Bakom utmärkelsen står försäkringsbolaget mySafety, som är specialiserade på försäkringar mot digitala brott såsom id-stölder och näthat. Mötet mellan de båda aktörerna har nu lett fram till att mySafety Försäkringar sponsrar KRIS när de åker på husbilsturné genom Sverige under parollen ”Tryggare kan alla vara”.
Den 6 augusti inleder KRIS den husbilsturné som under en månad ska besöka 25 orter, städer och campingplatser runtom i landet. Turnén startar i dag i Varberg och avslutas den 5 september i Helsingborg.
– Nu åker vi ut för att skapa den trygghet som vi alla vill ha. Tryggheten i hemmet, i kvarteret, på gatan, i skolan eller på arbetsplatsen. Men även tryggheten i att få en andra chans i livet. Allas rätt till trygghet är något som vi tillsammans måste arbeta för, säger Paul Barath, förbundsordförande för KRIS.
Samtalar om trygghet
Förutom att prata om vikten av att känna sig trygg kommer husbilsturnén att fokusera på att informera om KRIS verksamhet. Man ska även erbjuda hjälp med att starta upp nya, lokala KRIS-föreningar på de platser som besöks. Husbilsturnén görs möjlig tack vare hjälp från bland annat försäkringsbolaget mySafety.
– Vårt möte med KRIS i samband med ”Snällast i Almedalen” gjorde starkt avtryck på oss och när vi hörde om deras husbilsturné kände vi omedelbart att vi vill vara med och stötta arbetet. Vi arbetar varje dag med att förebygga brottslighet och på det här viset kan vi vara med och göra det ytterligare, säger PA Prabert, vice koncernchef på mySafety Försäkringar.
– Vår förhoppning är att flera KRIS-föreningar ska startas som ett resultat av turnén, att de som vill lägga kriminaliteten på hyllan ska få mod och hjälp att göra det på plats och att vi i längden kommer att se ett tryggare samhälle med mindre brottslighet.
Följ husbilsturnén och KRIS arbete för ett tryggare samhälle på sociala medier under hashtaggarna #sidbyte och #tryggaretillsammans.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!