Canon sponsrar ishockey-VM: ”Lockar fantastiskt skickliga sportfotografer”
Ishockey-VM spelas för första gången någonsin i Danmark. I maj inleds och avgörs mästerskapet – och Canon är en av sponsorerna.
Företaget fokuserar sitt sponsorskap på de många Canon-fotografer som är på plats. Man sätter bland annat upp servicecenter i Köpenhamn och Herning, de två städerna där matcherna spelas. Här bistår Canon med service och utrustning.
– Hockey-VM lockar fantastiskt skickliga sportfotografer. Canons fotoutrustning är ett utmärkt verktyg för att levandegöra turneringar och sporthändelser, säger Helen Iwefors Häggblom, kommunikationschef Canon Sverige.
Hon fortsätter:
– Fotograferna behöver den optimala miljön för att kunna berätta sina stories och Canon arbetar konstant för att utveckla våra produkter än merför att tilllgodagöra deras behov. Vi ser fram emot att vara en del av den här händelsen och att få stötta genom både våra produkter, kunskap och passion för historieberättande.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!
Fanzon på varje arena
Genom att sponsra evenemanget vill Canon också visa på de starka band som finns mellan de nordiska länderna.
– Under de senaste åren har vi engagerat oss i flera sporthändelser och kombinationen Canon–Sport är perfekt. Självklart är det extra spännande med en tävling på nordisk hemmaplan, fortsätter Helen Iwefors Häggblom.
– På varje arena kommer Canon också bistå med en fanzon där fansen bjuds på en fotografisk upplevelse. På Canon handlar allt om historieberättande via bilder och film. VM i ishockey är en story som bara väntar på att få berättas, avslutar hon.
”Två verksamheter som strävar efter perfektion”
Maja Grimnitz, försäljnings- och marknadschef i VM-organisationen, ser fram mot samarbetet.
– Canon är ett varumärke och ett företag som är känt för att leverera på högsta nivå, och under VM hyllar vi de idrottare som är allra bäst på det de gör. Utifrån detta tycker vi att Canon och ishockey-VM är den perfekta matchningen av två verksamheter som strävar efter perfektion i allt de tar sig för.
– Vi är stolta över att Canon valde att bli sponsor och vi ser verkligen fram emot ett starkt samarbete, avslutar Maja Grimnitz.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!