Peugeot förlänger med Let’s Dance
Genom glädje, värme och glamour ska Peugeot Sverige bygga vidare på sitt sponsorskap av Let’s dance. Fokus i år blir på bilföretagets SUV-erbjudande.
Let’s dance är ett av Sveriges mest folkkära program och årets säsong blir den trettonde säsongen på TV4.
– Vårt samarbete med Let’s dance ifjol gav ett väldigt positivt resultat, såväl varumärkes- som försäljningsmässigt, så givetvis är vi nöjda med att fortsätta sponsorskapet, säger Robin Jacobsson, Head of Marketing & Dealer Development hos Peugeot Sverige.
Programledare i årets upplaga av tävlingen är David Hellenius och Tilde de Paula Eby.
Aktiverar sponsorskapet med hjälp av återförsäljarna
I år kommer Peugeot Sveriges sponsorskap att byggas kring SUV-modellerna Peugeot 2008 SUV, Peugeot 3008 SUV och nya Peugeot 5008 SUV.
– Let’s dance är essensen av underhållning för hela familjen och därför är det fullt logiskt att våra populära familjebilar är Peugeotrepresentanter i programmet och i våra kringaktiviteter, berättar Robin Jacobsson.
Peugeot kommer att synas som sponsor i samband med Let’s dance-sändningarna. Företaget bygger också vidare på fjolårets framgångsrika arbete med att ta Let’s dance till Peugeot-återförsäljarna.
– Besökarna hos våra Peugeot-återförsäljare kommer att märka av vårt samarbete med Let’s dance. Det kommer att bjudas på lite extra färg och glamour hos våra återförsäljare och jag kan även avslöja att ett och annat danssteg kommer att tas på bilhallsgolven, avslutar Robin Jacobsson.
”Årets uppsättning av Let’s dance lär inte göra någon besviken”
Helene Moland Daly, kommersiell projektledare hos TV4, berättar:
– Att få fortsätta vårt framgångsrika samarbete med Peugeot känns fantastiskt. Vi ser tydligt hur Let’s dance och Peugeot driver varandras värden på bästa sätt.
Hon fortsätter:
– Årets uppsättning av Let’s dance lär inte göra någon besviken. Återigen har vi lyckats locka några av Sveriges mest spännande profiler att delta och med vår starka jury och programledarpar kommer vi gå mot en ny härlig säsong tillsammans med Peugeot och våra andra samarbetspartners, avslutar Helene Moland Daly.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!