Niklas Birgetz till Rättighetsbyrån

NIklas Birgetz, från 2 oktober på Rättighetsbyrån.

Niklas Birgetz, tidigare vd på Sponsrings & Eventföreningen och sponsorchef på Skandia, blir konsult på Rättighetsbyrån.

– Vi är självklart mycket glada och stolta över att Niklas valt att bli en del av vårt team. Han kommer att bidra med djup kunskap om sponsring och upplevelser och ett fantastiskt kontaktnät, säger Björn Stenvad, vd på Rättighetsbyrån.

Rättighetsbyrån är en konsultbyrå som bistår företag och rättighetsinnehavare med strategi- och konceptutveckling inom sponsring och upplevelser. Byrån har vunnit två Gyllene Hjul med Göteborgsvarvet och Gothia Cup.

Rättighetsbyrån är en del av Upplevelseinstitutet.

Har arbetat i projekt och kunduppdrag tillsammans tidigare

Niklas Birgetz ser fram mot att jobba tillsammans med Rättighetsbyrån, som han känner väl sedan tidigare.

– Efter mina 5 år som vd för branschorganisationen Sponsrings & Eventföreningen (SEFS) skall det bli fantastiskt kul och inspirerande att gå vidare till Rättighetsbyrån, en del av Upplevelseinstitutet. Jag har i flera olika konstellationer jobbat tillsammans med dem, både i min roll som sponsorchef och chef Idéer för livet på Skandia, men nu också på SEFS, säger Niklas Birgetz.

– Jag har alltid uppfattat dem som ett mycket kompetent gäng och jag känner stolthet, entusiasm och ödmjukhet över att få bli en del av deras framgångsrika företag.

Vill bidra med forskning och kunskap

Björn Stenvad berättar att målet med Upplevelseinstitutet är att driva branschen framåt.

– Vår ambition med hela företagsgruppen Upplevelseinstitutet är att bidra med forskning och kunskap för att driva branschen framåt. Niklas mångåriga erfarenhet och insikter från olika delar av branschen kommer att passa väl in i vår ambition att fortsätta driva branschen framåt.

Niklas Birgetz igen:

– Jag hoppas att min gedigna bakgrund som jurist, sponsor- och eventchef, chef Skandia Idéer för livet och vd på SEFS blir en tillgång i Upplevelseinstitutet och Rättighetsbyråns fortsatta utveckling.

– Jag brinner särskilt mycket för att utveckla projekt som tar avstamp i ett genuint samhällsengagemang hos ett företag, avslutar Niklas Birgetz.

Niklas Birgetz inleder sin anställning den 2 oktober

 

Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?

Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.

Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!

Dela den här texten: