Ulrika Molin och Victoria Jansson till Sponsrings & Eventföreningen
Sponsrings & Eventföreningen, SEFS, rekryterar två nya personer till kansliet inför hösten. Som vd tillträder Ulrika Molin – och Victoria Jansson blir marknads- och kommunikationsansvarig.
Ulrika Molin har erfarenhet av såväl marknadskommunikation och marknadsföring som ledarskap och verksamhetsutveckling. Tidigare har hon bland annat varit VD på mediebyrån Vizeum, klubbchef för Gustavsbergs Tennisklubb och nu senast VD på kommunikationsbyrån Blomquist & Co.
– Jag ser fram emot att tillsammans med medlemsföretagen, styrelsen och min nya kollega driva sponsrings- och eventbranschen framåt. Det händer mycket som gör att upplevelsebaserad marknadskommunikation blir än mer viktig i framtiden och jag tycker att det ska bli fantastiskt spännande att bidra till denna utveckling, kommenterar hon.
Ny marknads- och kommunikationsansvarig blir Victoria Jansson
Victoria Jansson har har stor event- och sponsringserfarenhet och kommer från Egmont Publishings Event- och Marknadsavdelning där hon har varit operativ projektledare.
– Det ska bli en rolig och spännande utmaning. Många har förstått att sponsring och event är en mycket effektiv marknadsföringsmetod, men inte tillräckligt många. Jag kommer att jobba för att fler ska förstå effekten av värdeskapande kommunikation som bidrar till innovativa varumärkesupplevelser som väcker känslor och engagemang, säger Victoria Jansson.
”Styrelsen ser stora möjligheter”
Ricky Strandberg, styrelseordförande i Sponsrings & Eventföreningen, är både nöjd och stolt över rekryteringen som är ett led i styrelsens utveckling av SEFS.
– Styrelsen ser stora möjligheter att utveckla verksamheten de kommande åren och vi vill att fler ska inse värdet av intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Därför har vi identifierat ett antal strategiska förändringar som behöver implementeras av nya, drivna medarbetare. Ulrika och Victoria bildar den dynamiska duo som behövs för att göra det. Båda är extremt positiva, har en strategisk syn och får samtidigt saker att hända. De är ett dreamteam för oss och våra medlemmar.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!