Johan Olsson startar stipendium – Framtidens skidlöfte
Johan Olsson och Santander Consumer Bank lanserar stipendiet Framtidens skidlöfte. Stipendiet ska ge unga skidtalanger möjligheten att ta sin karriär vidare. Första utdelning blir i maj 2016.
”Framtidens skidlöfte” syftar till att ge lovande skidåkare chansen att satsa på en skidkarriär och utveckla sin potential. Bakom stipendiet står Johan Olsson och Santander Consumer Bank. Den gemensamma visionen är att vara med och säkra återväxten inom svensk längdskidåkning.
– Jag hade inte varit där jag är i dag utan personer som stöttat, trott på och satsat lite extra på mig. Jag minns varenda en, berättar Johan Olsson.
Han fortsätter:
– Nu vill jag göra samma sak för nya unga talanger. Tack vare ett unikt samarbete med Santander Consumer Bank och Team Santander har jag möjlighet att ge tillbaka och göra något för nästa generation inom svensk längdskidåkning.
Tillsammans med Santander Consumer Bank ska Johan Olsson dela ut stipendiet tre gånger under kommande år. Stipendiet innefattar ett mentorskap, träningstillfällen och föreläsningar med Johan Olsson och Team Santander samt en summa pengar från Santander Consumer Bank.
Stor sponsor inom längdskidor
Santander Consumer Bank, som redan sponsrar Team Santander, En Svensk Klassiker och Vasaloppet tar ytterligare ett steg för att lyfta sitt engagemang för träning och hälsa. Det passar väl in i bankens ambition att ge kraft åt människor och företag att förverkliga sina idéer.
– För oss är det här ett sätt att ta vår sponsring till en ny nivå. Vi vill vara med och utveckla unga skidlöftens potential och förverkliga deras skiddrömmar, säger Carolina Brandtman, vd på Santander Consumer Bank Sverige.
Det första stipendiet delas ut redan i maj i Stockholm. Nomineringar görs genom Santander Consumer Bank Facebook-sida mellan 12 april och 20 maj 2016.
– Sverige ska och bör vara en av världens bästa skidnationer och jag kommer att ta mitt ansvar för att vara med att bygga upp nästa generations världscupvinnare. Jag ser oerhört mycket fram emot att påbörja det här arbetet, säger Johan Olsson.
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!