Hammarby får ny sponsor på matchdräkten
Hammarby Fotboll har klart med ny sponsor. Klubben tecknar ett 3-årsavtal med ställningsföretaget Safecon Byggnadsställningar AB. Safecon tar plats på Hammarbys matchdräkt som effekt av att man blir Huvudpartner.
– Samarbetet med Hammarby är en viktig del i vår framtida marknadskommunikation och framtida expansion, säger Safecons vd Tomas Eklund till klubbens hemsida.
Det allsvenska laget slog nytt publikrekord med 25 507 åskådare i snitt för årets hemmamatcher, och supporterskaran är en stor anledning till att Safecon väljer att gå in i ett samarbete med Hammarby.
”En fantastisk supporterkultur”
– Hammarby har en fantastisk supporterkultur som står för en mycket positivt kraft i samhället, säger Tomas Eklund. Hammarbys kultur och värdegrund präglas av passion, glädje, kärlek och respekt, och det är alla saker som vi inom Safecon står för och vill bli associerade med.
Safecons vd fortsätter:
– Hammarbys fina arbete med ungdomsfotbollen där över 2 000 ungdomar varje dag erhåller en positiv och aktiv fritid som främjar kamratskap och god hälsa är också saker som är viktiga för Safecon då vi erbjuder en arbetsplats och verksamhet där dessa värden är av största vikt.
Lär dig mer om sponsring – prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!
”Stabilt företag som har stark lokal förankring i Storstockholm”
Hammarby Fotbolls vd, Henrik Kindlund, kommenterar det nya samarbetet:
– Vi är väldigt glada över att Safecon har valt att bli Huvudpartner till oss. För Hammarby är det mycket positivt att få ett långsiktigt samarbete med ett framgångsrikt och stabilt företag som har stark lokal förankring i Storstockholm.
Marknadschef Patrik Blomquist fyller i:
– Jag är också mycket glad och stolt över att vi kommit överens med en ny Huvudpartner. Vårt nya samarbete med Safecon befäster Hammarbys kommersiella attraktionskraft och det skapar i sin tur nya utvecklingsmöjligheter och blir en stor hjälp för oss att ta nästa steg i klubbens utveckling.
Safecon ny Huvudpartner till Hammarby Fotboll
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!