Solid Försäkringar sponsrar Team Rynkeby och bidrar till kampen mot barncancer
Solid Försäkringar fortsätter för tredje året i rad som guldsponsor åt Team Rynkeby Helsingborg, ett välgörenhetsprojekt som samlar in pengar till Barncancerfonden. Stödet går oavkortat till hjärntumörforskning och syskonstödjare. Varje sommar cyklar Team Rynkeby till Paris för att manifestera kampen.
Välgörenhetsprojektet Team Rynkeby startade 2002 och idag är det 8 lag i Sverige, 32 lag internationellt och sammanlagt 1 700 eldsjälar som arbetar ideellt under ett år för att samla in pengar till Barncancerfonden. I juli cyklar lagen 120 mil till Paris för att manifestera kampen och ge uppmärksamhet åt projektets sponsorer. Sedan starten har Team Rynkeby samlat in 120 MSEK till cancerforskningen. 2014 bidrog bland annat Solid Försäkringar till att Team Rynkeby Helsingborg lyckades samla in hela 3,3 MSEK.
– Varje år insjuknar cirka 300 barn i Sverige i cancer. Vi i Team Rynkeby lever och andas kampen mot barncancer och varje bidrag gör skillnad för de cancersjuka barnen och deras familjer. Därför är vi oerhört glada att Solid Försäkringar förnyar sitt guldsponsorskap ytterligare ett år och bidrar till framstegen inom cancerforskningen, säger Paul Chronqvist-Svensson, Country Manager, Team Rynkeby Sverige.
Under året tränar deltagarna i Team Rynkeby inför att cykla 120 mil till Paris men åtar sig även att göra en insats för att samla in pengar till barn med cancer och deras familjer. I Sverige går 100 % av de insamlade medlen till Barncancerfonden. På Solid Försäkringar har ett antal anställda deltagit i projektet de senaste åren.
– Team Rynkeby och deras ideella arbete för Barncancerfonden är ett av de hjärteprojekt som vi är stolta över att vara med och stötta. På 70-talet dog 80 % av de cancerdrabbade barnen. Idag är det 80 % som överlever. Tillsammans med Team Rynkeby är vi med och kämpar för livet, säger Lotta Blond, marknadsansvarig på Solid Försäkringar.
Solid Försäkringar sponsrar Team Rynkeby och bidrar till kampen mot barncancer
Vill du ha fler sponsorer, öka sponsorintäkterna och skapa långsiktiga samarbeten?
Ta en titt på handboken Hållbar sponsring skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson. Boken finns att köpa både hos Adlibris och Bokus.
Tips: Prenumerera på Allt om sponsrings nyhetsbrev!